Az L-Tyrosine jótékony hatásai

Az L-Tyrosine jótékony hatásai

A múltkori siker sztoriban említettem a TIROZIN nevű aminosav jótékony hatásait és többen is jeleztétek, hogy olvasnátok róla bővebben!

HATÉKONYAN JAVÍTJA AZ AGY-IZOM KAPCSOLATÁT, KEDÉLYÁLLAPOT JAVITÓ, ENERGIZÁLÓ HATÁSÚ

Az l-tirozin egy olyan aminosav , mely gyorsítja az idegsejtek közötti ingerület-átvitelt, azaz a sejtek közötti kommunikációt, mely elengedhetetlen a megfelelő agyi működéshez.

A tirozin tulajdonképpen egy “diéta-aminosav”, ez az aminosav a thyroid-hormon (pajzsmirigy hormon), az adrenalin és a dopamin elő anyaga! Ezek a hormonok biztosítják a testi és szellemi frissességet, a koncentrálóképességet javítják, szabályozzák a (zsír-)anyagcsere aktivitását, leküzdik a fáradtságérzetet, a kedvetlenséget, és a túlzott étvágyat.

A tirozin növeli az agyteljesítményt–>

Sok diák és irodai dolgozó szenved óriási teljesítménynyomás alatt. Olyan serkentőszerekhez folyamodnak, melyek közül a koffein még a legártalmatlanabb(erről is írtunk már többször is). Természetesen ez nem egészséges, és mivel léteznek alternatívák, valójában nem is szükséges. Az egyik ilyen alternatíva a tirozin. A tirozin egy nem esszenciális aminosav, mely sok fehérjében megtalálható, és az emberi szervezet pl. a tiroxin (pajzsmirigyhormon, a tirosin köti össze a jódatomokat) vagy a dopamin (vivőanyag az agyban) előállítására használja. A tirozin növelheti az agy teljesítőképességét. Ha ugyanis sok tirozin áll rendelkezésre, akkor sok dopamint lehet előállítani – a tirozin tehát szabályosan felturbózza a dopamintermelést, melyet boldogsághormonnak is szoktak nevezni. Ha fokozódik a dopamintermelés, akkor javul az agyteljesítmény, a reakciógyorsaság és a koncentrációs képesség is.
Mivel felturbózza a dopamin termelést nemcsak energianövelő, hanem hangulatjavító hatása is van.

Ennek a csodás aminosavnak az előnyeit mindenki a maga hasznára fordíthatja. Egy tirozinos étrend-kiegészítő egészséges és megfizethető módja az agyteljesítmény növelésének. Vizsgák előtt célzottan bevehetünk egy extra adag tirozint, hogy jobb eredményt célozzunk meg – teljesen legálisan és egészségügyi kockázatoktól mentesen. Egyes élelmiszerek is különösen gazdagok tirozinban, pl. a mogyoró, a borsó, a tojás(mély almos) és a szójatermékek(a szója viszont antitápanyag, senkinek sem jó)amiről régebben már írtam. Táplálkozással elegendő tirozint magunkhoz venni nehézkes, annak érdekében , hogy valóban javuljon a teljesítményünk. Ezért vészhelyzet esetén érdemes az L-tirosin étrend-kiegészítő szedése. Tapasztalatok azt mutatják, hogy B-vitaminokkal együtt alkalmazva hat a legjobban.

Tehát összefoglalva a pozitív hatásait:

– Segít a depresszió, szorongás és stressz leküzdésében (viszont antidepresszánoskkal együtt nem ajánlott szedni)
– Javítja a kedélyállapotot és csökkenti a fáradtságot(hasonló hatása van minta koffeinnek, viszont nem stimulálja ezzel az agyalapi mirigyet és a pajzsmirigyet, fogyasztása nem toxikus így sokkal egészségesebb mint a koffein)
– Sportolóknál elősegítheti az agy-izom kapcsolatot
– Enyhíti a mentális ’’kiégés’’ tüneteit

Megtalálható a magas fehérjetartalmú ételekben csirkehús, hal, tojás, tej- illetve banánban, mandulában, avokádóban. Viszont ezek közül ugye más szempontokból pl. a tej és a mandula nem olyan jó.
Elmondható, hogy segíti a pajzsmirigy egészséges működését és serkentőleg hat a vegetatív idegrendszer szimpatikus oldalára. Tehát ha valakinek nagyon gyenge a szimpatikus oldala a táplálkozás mellett ezzel is meg tudja támogatni, hogy az egyensúly felé közeledjen vegetatív idegrendszeri beállítottság.
Ezen kívül terápiás jelleggel alkalmazható ösztrogéndominanciánál és agyalapi mirigy működés zavarainál.

Láthatjátok, hogy milyen pozitívan hat ránk egy „egyszerű” aminosav segítségével és még sok-sok ilyen van.

Smeller Kitty
Funkcionális táplálkozási referens
Egészségmentor

Életmódváltás mesterfokon
online előadás
ÉRDEKEL

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


20.000 Ft vásárlás felett ingyenes kiszállítás. Bezárás