2 hónap alatt:-11,3 kg tisztán zsírból, helyreállt a menstruációs ciklus és elmúltak a rendszeres fejfájások

2 hónap alatt:-11,3 kg tisztán zsírból, helyreállt a menstruációs ciklus és elmúltak a rendszeres fejfájások


  • 0
  • 2017-11-07

Mostanában sok-sok példát hoztam fel arra, hogy vannak olyan típusok, akiknek magas MINŐSÉGI szénhidrát bevitelre van szükségük és a sokszor keveset elvet alkalmazva tudnak fogyni. Ezt azt élet alakította így, hiszen valószínűleg arra volt inkább szükség, hogy felnyissam az emberek szemét arra, hogy NEM MIDNENKINEK jön be a CSÖKKENETETT SZÉNHIDRÁT tartalmú étrend.
Viszont van akinek igen ők a FEHÉRJE TÍPUSOK, mellettem a képen látható Kata is ebbe a típusba tartozik!

Kezdjük az elején: Táplálkozási igényeink szerint bizony nem vagyunk egyformák. Ezt meghatározza az, hogy milyen az égetőrendszeri, idegrendszeri és a hormonális beállítottságunk illetve az egyéni érzékenységeink. Tartozhat valaki szénhidrát típusba, fehérje típusba és egyensúlyi típusba is. Ezeken belül, pedig az is meghatározó, hogy kinek az idegrendszere és kinek az égetőrendszere a domináns, így összesen 6 típust különböztetünk meg.

A 6 típus közül Kati a PARASZIMPATIKUS FEHÉRJE TÍPUSBA TARTOZIK
Minden típusnak egyébként vannak alkati és pszichés jellemző is.
Pár ismertető jegy ami jellemző erre a típusra:
– vaskosabb erősebb csontozattal rendelkezik
– az izmok kevésbé tónusosak
– kerek arc
– jobb agyfélteke dominanciája a jellemző rá, tehát egy intuitív kreatív szellemi beállítottsággal rendelkeznek
– érzelem gazadagon élik meg a mindennapjaikat és nagyon jól ki is tudják fejezni ezeket az érzelmeket
– kiváló társasági emberek
– könnyen ismerkednek, nagyon barátságosak
– melegszívűek
– általában nagyobb az alvásigényük
– hajlamosak a piros pozsgás arcszínre
és hát sajnos a hízásra is hajlamosabbak (ha nem a típusuk szerint étkeznek).
Nézzük is meg, hogy ez miért van? Hiszen náluk a vegetatív idegrendszer paraszimpatikus oldala az erősebb az a passzív oldal, a nyugalmi, építő, raktározó funkciók felelőse. Amikor nem megfelelően táplálkoznak, tehát tovább erősítik az eleve erős paraszimpatikus oldalt (amit a szénhidrátok erősítenek) akkor van pár negatív jegy ami jobban előtérbe kerül. Abban az esetben mikor egy paraszimpatikus típus tovább erősíti ezt az amúgy is domináns oldalt az anyagcsere túl lúgosodásához vezethet. Ez megnyilvánulhat hasmenésben, krónikus fáradtságban, koncentráció zavarban. Illetve ezáltal még hajlamosabb lesz arra, hogy még jobban és könnyebben hízzon és addig, amíg a táplálkozásán nem változtat, hogy az egyensúly felé kormányozza a vegetatív idegrendszer 2 oldalát, addig a fogyást is ellehetetleníti saját maga számára. Éppen ezért nagyon fontos, hogy mind az életmódjában, minta táplálkozásában egy olyan irányt kövessen, ami a vegetatív idegrendszerének (nála) gyengébbik szimpatikus oldalát erősíti.

Kata pont ebbe a típusba tartozik, ezért is részleteztem ennyire ki. A tanácsadáson mikor elmondtam a típusát és az ok-okozati összefüggéseket a folyamatos hízását illetően nagyon meglepődött, hogy mennyi minden jellemző stimmelt rá.

Aztán, ahogy az elején említette , hogy a hormonális beállítottság is nagyon fontos ugyanis hormontípusok meghatározása alapján meg tudjuk mondani, hogy mely ételek-élelmiszerek okoznak hormonális túlműködést a szervezetben. Ez azt jelenti, hogy mindenkinek van legalább egy olyan hormontermelő mirigy a szervezetében, mely érzékenyebben reagál és bizonyos élelmiszerek hatására hajlamos túlműködni. Ezek túlstimulálása bizonyos ételekkel hormonális egyensúlytalanságot ezáltal -HÍZÁST fog okozni.

Kata hormontípusa mellékvese+ agyalapi, így a nála hízást okozó ételek:
– koffein és származékai
– finomított szénhidrátok
– tej és tejtermékek (állati eredetű)
– vörös húsok, vadhúsok
– nehéz, sós, fűszeres/ füstölt ételek
– alkohol

Étrendjét ezen információk birtokában úgy állítottam össze, hogy optimalizáljuk sejtanyagcserét, egyensúlyt hozzunk létre a vegetatív idegrendszerben (több fehérje és minőségi zsír kevesebb minőségi szénhidrát, ami akár keményítőben gazdag is lehet az arányoknak megfelelően), és levettem a terhelést az eleve dominánsan működő mellékveséről és agyalapi mirigyről.
Mellékesen megjegyzem, hogy ez a 2 hormontípus is rendkívül hajlamos a hízásra + a táplálkozási típusa szerint is így a következő eredmények, amik önmagukban is szépek, de így még érthetőbb,hogy miért is vagyok olyan büszke Katára hiszen 3x-osan van genetikailag hízásra kódolva! Persze ez nem azt jelenti, hogy akkor hátra kell dőlni és az ég fele mutogatni, hogy „na én aztán jól meg lettem áldva” és, hogy ő (vagy aki szintén ilyen típusba tartozik) nem lehet csinos és nem hozhatja ki a testéből a maximumot, ő meg is mutatja hogyan LEHETSÉGES.

Mielőtt újra feltérképeztem volna Kata jelenlegi állapotait ő maga mesélt pozitív tapasztalatairól.
Azt mondta nagyon tetszett neki a tanácsadás után kapott étrend és maga is színesítgette, kreatívkodott. Betartva a diétát sokkal jobban alszik és könnyebben ébred ennek köszönhetően. Ciklusa beállt a normál 28 napra nincsenek premenstruációs tünetei és elmúlt a kínzó fejfájása, elmúltak a hátán a kipattogások és a haja is kevésbé zsírosodik.

2 hónap alatt 9,8 kg-ot fogyott TISZTÁN ZSÍRBÓL további 1,5kg-ot a belső szervekben lévő és körülölelő zsigeri zsírból.

Az edzéseket most kezdi el majd jobban a típusához igazítani és természetesen továbbra is tartja az étendet, mert azt mondja ez egy élhető megoldás. A legjobban annak örült a tanácsadáson, hogy én végre azt mondtam el neki, hogy mit ehet és nem azt, hogy mit nem. Hiszen arra adok rálátást azoknak, akik hozzám fordulnak, hogy mi milyen hatással van a testére és milyen irányba történik ennek következtében változás, ezek után saját maga eldöntheti mindenki, hogy mi az ami neki belefér és mi az ami nem, a céljait is számba véve.

Még egy fontos információ, Kata 2 gyermekes családanya, aki nem kifogásként, hanem indokként tekint a gyermekeire és méltó példakép lehet nekik. Dolgozik, háztartást vezet és az életmódváltás akadályait is simán vette. Mert a céljára fókuszál.

Gratulálok Kata!

 

Smeller Kitty
Funkcionális Táplálkozási referens, egészségmentor