Hagyományos testépítő diéta kontra típusodnak megfelelő étkezés!

Hagyományos testépítő diéta kontra típusodnak megfelelő étkezés!


  • 0
  • 2017-11-07

Mert az átlag sablonszerű diétákat sok esetben nem jó követni!

„ Köszönöm a BodyWakes csapatának és Tóth Boglárkának, hogy új, eddig fel nem fedezett perspektívából mutatta meg nekem az egészséges életvitel mikéntjét, számos hasznos tanácsot kaptam, amit beiktattam a mindennapjaimba, ezáltal is fokozva az életminőségem és fenntarthatom az egészségem! Módszerük abszolút személyre szabott és kivitelezhető! A hosszútávú fenntarthatóság céljából mindenkinek ajánlom a rendszeres visszaméréseket a BodyWakes központjában! Így a siker és a fitt megjelenés garantáltan borítékolható! ”
/Korvin Balázs/

Balázs edzőként és testépítőként pontosan tudta hogyan kell étkeznie és milyen edzéstervet kell követnie ahhoz, hogy a legjobb formáját hozhassa.
7 éve edzőként dolgozik Újpest legnagyobb edzőtermében, Ő maga is az egészséges életmód elkötelezettje. Ebből adódóan versenyzőként is a doppingmentes testépítést képviseli, szívesen mérettette meg magát Naturál testépítő versenyzőként, ahol a legjobb eredményei: INBA Magyarbajnok 1.hely, Nemzetközi bajnok 1.hely, Világbajnokság 4.hely.

Amikor hozzám eljött, már nem versenyzett, nem is akarja folytatni, csupán jó közérzetet és tökéletes testösszetételt akar!

Az anyagcseretípus mérés során kiderült, hogy Balázs milyen táplálkozási típusba tartozik, mi a domináns hormontermelő mirigye, mi hízlalja őt, milyen élelmiszerekre érzékeny és mi az, ami a legtökéletesebb számára.

Elmondtam, hogy szénhidrát típusként nincs szüksége annyi fehérjére, mint amennyit eddig bevitt, hiszen a sejtanyagcseréjét belassítja, ezáltal a tápanyag hasznosulása sejtszinten romlik. Ez negatívan hat a hasnyálmirigyére és a sejtszintű vitalitására egyaránt, ráadásul a szimpatikus idegrendszerét tovább erősíti, ami egyébként is dominál a szervezetében.
Ez idegrendszeri egyensúlytalansághoz és számos egészségügyi problémához vezethet.
A hasnyálmirigye csak azért tolerálta a többlet fehérje bevitelt, mert a hagyományos testépítő diétát követve naponta 5x étkezett, ami egy szénhidrát típusnak egyébként ideális.
Itt jegyzem meg, hogy ha fehérje típus lett volna, akkor a hasnyálmirigye már régen a kifáradás szélén járna.

Balázs zsírigénye táplálkozási típusából adódóan alacsony, ideálisan kevés zsiradékot is fogyasztott, viszont azt a keveset sem a legmegfelelőbből vitte be.
A lenmagolajnak magas a fitinsav tartalma, ami kivonja az ásványi anyagokat a szervezetből, illetve magas az omega6 zsírsav tartalma is, aminek a túlzott bevitele (mindennapos fogyasztás) toxikusan hathat a szervezetre.
Ez negatívan hatott a sejtszintű vitalitásra és tápanyagfelszívódására.

Balázs sejtszinten az energiát tehát elsősorban NEM A FEHÉRJÉKBŐL vagy a zsírokból nyeri, mint egy fehérje típus, hanem a szénhidrátokból, amiből viszont átlagosan nem fogyasztott eleget.

Mellékvese-agyalpi hormontípusként az állati eredetű tejtermékek, a finomított szénhidrátok (a fehér rizs is!), a koffein, az alkohol és a vöröshúsok hízlalják elsősorban, amiből KAZEINT (tejfehérje), vöröshúst és koffeint is fogyasztott rendszeresen!
Ezek hormonálisan mind hozzájárultak, hogy a testzsír %-át ne tudja olyan mértékben csökkenteni!

Egyéni érzékenységeknél a sejtszintű vitalitását a tejfehérje, tehát a kezein és a glutén vitték le, így ezeket is tanácsoltam kiiktatni az étrendjéből.

Ennek megfelelően beállítottam a táplálkozását, kiiktattuk a típusának nem megfelelő alapanyagokat, kimértem a pontos fehérje-zsír-szénhidrát igényét és megbeszéltük milyen vitaminokat és étrend-kiegészítőket fogyasszon az edzések alkalmával.

Nyáron 2 hónapos kihagyás után szeptembertől újra kezdte a diétát és 1 hónap alatt 3,5 kg-ot sikerült fogynia tisztán zsírból, így a mostani testzsír%-a 12-re csökkent!
Az izom %-a 41,6-ról 43,5-re emelkedett úgy, hogy előtte 2 hónapig az edzést is hanyagolta.

Sejtszintű vitalitása 50%-ról 80%-ra emelkedett, a hasnyálmirigye +10%-al regenerálódott, így már a kiváló 70%-os tartományban van!

Célul a 8%-os testzsírt és a lehető legmagasabb sejtszintű vitalitást tűzte ki, amit 3 havonta kontrolálni fogunk!

Sok sikert hozzá és gratulálok az eddigi eredményekhez!

Tóth Boglárka
Táplálkozási tanácsadó
BodyWakes egészségmentor