Hogy lehet egy ideális egyensúlyi állapotot még ideálisabbá tenni? András megmutatta

Hogy lehet egy ideális egyensúlyi állapotot még ideálisabbá tenni? András megmutatta


  • 0
  • 2017-10-22

András nagyon tudatos volt már a táplálkozást illetően, amikor eljött hozzám táplálkozási tanácsadásra, hiszen sok könyvet olvasott már a témában(sőt kért még tőlem is könyv ajánlót), de mégis szerette volna egy szakember véleményét kérni, illetve egy térképet kapni a saját testéhez, hogy ne neki kelljen kísérletezgetni, hogy mi a jó neki és mi az ami kevésbé.
A cél az volt, hogy a vitalitását megnövelve emeljünk fizikai teljesítő képességén, amit a sportban szeretett volna kamatoztatni.

Milyen jól tette, hiszen ezzel kockára tehette volna a mért „idilli” állapotot, hiszen ő már az első alkalomnál egyensúlyban volt. Mit is jelent ez?

A belső egyensúlyunk megtartásának egyik legfontosabb eleme az autonóm idegrendszer, amely az idegrendszer egy része, és nem a tudatos ellenőrzésünk alá tartozik, hanem önállóan tehát, autonóm gondoskodik számos terület szabályozásáról, ilyen pl. a légzés az emésztés, a szívverés, stb. Az autonóm idegrendszer 2 részből áll a szimpatikus és a paraszimpatikus részből. Ezek felelősek bizonyos szervrendszerek szabályozásáért, részben egymás ellen hatnak, így gondoskodva az egyensúlyról. Tehát ez a szabályozás akkor tud optimális lenni, ha mindkét oldal egyforma erős. Igen ám, de miközben megpróbálják az egyensúlyt fenntartani, eközben számos hatásnak vannak kitéve, amik közül van, ami a paraszimpatikus oldalt erősíti és van, ami a szimpatikus oldalt. Ennek ellenére Andrisnál az egyensúly meg volt 50% -ban volt a szimpatikus oldal és 50%-ban a paraszimpatikus. Ezért mivel a táplálkozással tudjuk az autonóm idegrendszerre az egyik legnagyobb hatást gyakorolni, úgy állítottam be az étrendjét, hogy ezt az egyensúlyi állapotot fent tudja tartani. Míg a paraszimpatikus oldalt a szénhidrátok erősítik, addig a szimpatikus oldalt a fehérjék és a zsírok. Ezért azt ajánlottam Andrisnak, hogy 30% fehérjét és 20% zsírt és a másik 50%-ot több MINŐSÉGI szénhidrátból vigyen be egy táplálkozás alkalmával.

Hormontípusát tekintve az agyalapi típusba tartozik, ami azt jelenti hogy a nála kiváltképp hízást okozó élelmiszerek a következők:
– finomított szénhidrátok
– tej, tejtermékek
– koffein
– alkohol

Étrendjét ezen információk birtokában úgy állítottam össze, hogy megmaradjon az optimális sejtanyagcsere és fenntartsuk az egyensúlyi állapotot a vegetatív idegrendszerben, és levettem a terhelést az eleve dominánsan működő agyalapi mirigyről.
Ezen kívül elmondtam neki, hogy a glutén rendkívüli módon leterheli az emésztőrendszert és gyulladásos folyamatokat indít el a belekben, mivel fehérjéi ellenállnak az emésztő enzimeknek. Így a glutén fehérje molekulák (emésztetlenül) a belekben maradnak, ami aktivizálja az immunrendszert (tehát növeli az autoimmun betegségek kockázatát), hogy bontsa le a megemésztetlen fehérjéket, megakadályozva a toxinok kialakulását. Természetesen a döntés az övé volt, hogy ennek tudatában kerüli vagy megtartja a glutént.

Tudatossága révén jól döntött és ez meg is látszik:
3 hónap után CSODÁLATOS eredményeket mértem: sejtszintű vitalitása 55%-ot emelkedett, ami most azt jelenti, hogy 95%-os VITALITÁSNAK ÖRVENDHET. Ez élvezi is az edzések során, hiszen az egyik dolog amit célként megfogalmazott az a FIZIKAI TELJESÍTŐKÉPESSÉG NÖVELÉSE. Hát ez sikerült és ennek köszönhetően 2kg IZMOT IS SIKERÜLT MAGÁRA ÉPÍTENIE.

Gratulálok András, kivételesen tudatos ember vagy !

Smeller Kitty

BodyWakes Egészségmentor