Kata testzsír százaléka 2,5 hónap alatt 12%-ot csökkent, 9,9 kg-ot fogyott TISZTÁN ZSÍRBÓL; szénhidrát toleranciája 40%-ról 60%-ra regenerálódott

Kata testzsír százaléka 2,5 hónap alatt 12%-ot csökkent, 9,9 kg-ot fogyott TISZTÁN ZSÍRBÓL; szénhidrát toleranciája 40%-ról 60%-ra regenerálódott


  • 0
  • 2017-07-01

Kata március elejéén látogatott el hozzám tanácsadásra!
A célja az volt, hogy visszanyerje a szülés előtti formát illetve az energiaszint növelése mellett, tudni szerette volna, hogy mi az ami jó számára az ételek közül és mi az ami kevésbé! 
Illetve mindezek mellett inzulinrezisztenciát diagnosztizáltak nála és és ezt is szerette volna helyre tenni.

A táplálkozási tanácsadás alkalmával megállapítottam nála, hogy a sejtszintű vitalitása nagyon alacsony volt, azaz 30%. A sejtszintű vitalitás azt mutatja meg, hogy a sejtjeink a jelenlegi életmódunknak köszönhetően mennyire vannak jól ellátva energiával. Mivel a 30% nagyon alacsony, Kati nem véletlenül érezte magát mindig fáradtnak és levertnek. Ilyen gyenge sejtszintű vitalitással pedig a degeneratív folyamatok kockázata is nagy. A sejtszintű vitalitásra több minden hat: ilyenek az alvási szokásaink, a táplálkozás, a gondolkodás, a sport és a környezeti hatások. Szerencsére egy kivételével mindegyiken tudunk változtatni és, ami az egyik legjobban hat erre, az a táplálkozás.

Próbálkozott már fogyni szénhidrát csökkentett étrenddel, azt hitte, hogy ez majd neki is beválik, viszont a tanácsadáson kiderült, hogy Kata lassú égetésű szénhidrát típusba tartozik, így ezzel a módszerrel csak alul táplálta a testét. Hiszen nem vitt be elegendő szénhidrátot, ellenben egy csomó számára „felesleges” fehérjét és zsírt megevett.
Tehát mivel a vegetatív idegrendszer szimpatikus oldala van túlsúlyban, a paraszimpatikus oldal a gyengébb, ilyenkor ezt próbáljuk meg ellensúlyozni és erősíteni a minőségi szénhidrátok bevitelével, kevesebb fehérje és zsír fogyasztásával. A sejtanyagcsere, azaz az égetőrendszer szempontjából pedig lassú égetésű, ami az jelenti, hogy sejtszinten lassabban mennek végbe az energianyerő folyamatok, így ezt gyorsítani kell, amit szintén minőségi szénhidráttal tud megtenni.

Hormontípusát tekintve pajzsmirigy+ mellékvese típusba tartozik, ami azt jelenti, hogy nála a hízást, illetve a hormonális egyensúlytalanságot kiváltó élelmiszerek a következők:

-koffein
-finomított szénhidrátok
-magas fruktóz tartalmú ételek
-méz
-vörös húsok, vadhúsok
-nehéz, sós, fűszeres/ füstölt ételek
-alkohol

Étrendjét ezen információk birtokában úgy állítottam össze, hogy optimalizáljuk sejtanyagcserét, egyensúlyt hozzunk létre a vegetatív idegrendszerben, és levettem a terhelést az eleve dominánsan működő pajzsmirigyről és mellékveséről.

2,5 hónap elteltével jött vissza kontroll tanácsadásra, ahol örömmel tapasztaltuk, hogy testzsír százaléka 12%-ot csökkent ami 9,9kg-ot jelent TISZTÁN ZSÍRBÓL, úgy hogy közben 2 kg izmot is felszedett magára! Zsigeri zsírból ( a belső szervek zsírtartalma) is fogyott 2%-ot ami 1,7 kg-ot jelent! Az ő példája is mutatja, hogy egy sima mérleg nem mindig a valóságot mutatja, hiszen a mérleg szerint csak 6,2-kg-ot fogyott!

De van még egy óriási dolog! Amikor eljött hozta a laborleleteit mely szerint inzulinrezisztenciája van!

Ez azt jelenti, ha valaki, nem megfelelő minőségű szénhidrátokkal terheli hosszú ideig életmódszerűen a hasnyálmirigyét. Ugyanis a finomított szénhidrátok, a vércukorszint hirtelen megemelkedését okozzák. Ezért nagy mennyiségű inzulinnak kell a vérbe jutnia ahhoz, hogy onnan a glükózt a sejtek felvehessék és energiaforrásként használhassák. Ez az ismétlődő igénybevétel idővel kifáraszthatja a inzulin receptorait amik így már nem képesek maradéktalanul ellátni a feladatukat így az inzulin hatása csökken és a hasnyálmirigy leterheltséget okozhat.
Ez az egyik ok az IR-nek!
Katánál azonban valószínűleg másnak sokkal nagyobb szerepe volt: Mivel szénhidrát típusba tartozik, sokkal lassabban égetik el és alakítják át a szénhidrátokat energiává, ebből kifolyólag jobban bírják a szénhidrát terhelést.
Először nem értettem, hogy vajon mi okozhatja nála az IR-t , aztán alaposabban átnézve a laborjait láttam, hogy a vérében magas a Na szint. Ha valakinek magas a Na szintje az azt jelenti, hogy a mellékveséje elég erőteljesen működik.
Itt jön az összefüggés, ahogy feljebb írtam a másodlagos hormontípusa mellékvese típus, ami azt jelenti, hogy eleve dominánsan működik ez a hormontermelő mirigye. Pluszban pedig olyan ételekkel is terhelte amik még több hormon termelődésére késztették ezt a hormon termelő mirigyet. A kortizol nevű hormont is a mellékvese állítja elő és ez egy anti stressz hormon. Emellett a pici baba mellett, keveset tudott pihenni is, és ez pluszban egy stressz a szervezet számára ami szintén fokozza a kortizol termelést. Ha a mellékvese túl sok kortizolt termel akkor a vérplazmában a kortizol szint megemelkedik. A kortizol az egy „antistresszhormon” ami azért termelődik, hogy a szervezetben az energianyerő folyamatok átalakuljanak és mindent alárendel annak érdekében, hogy felszabadítson energiát, hogy az ember kibírja a stresszt. Ha valakinek a mellékveséje folyamatosan túlműködik és folyamatosan túl sok kortizol kerül a vérplazmába akkor az egy idő után bejut a sejtekbe, majd a sejtekben bekapcsolódik egy gén aminek az lesz a következménye, hogy a szervezet kevésbé tudja érzékelni, hogy mennyi zsír van a testen. Ez hívják leptinrezisztenciának. Ugyanis a testünk, ideális esetben időben „kapcsol” és elkezdi lebontani a felhalmozódott zsírt a testünkön!
A mellékvese túlműködés által kialakult magas kortizol szint LEPTINREZISZTENIÁT tud okozni, viszont a magas kortizol szint ezen kívül még átmeneti INZULINREZISZTENCIÁT is tud okozni. Méghozzá azért, mert ilyenkor arra törekszik a test, hogy a glikogén raktárak (a szénhidrát raktárak) ne töltődjenek és a vérben minél magasabb legyen a cukorszint, hogy a test feltudja azt használni energiává. Tehát stressz hatására a mellékvese több kortizolt termel, a kortizol átalakítja az energianyerő folyamatokat és ennek a következtében a cukor a vérben marad és az izmoknak a receptorai lezárulnak, hogy glikogénraktárak ne töltődjenek. Viszont a folyamatosan magas kortizol szint, az folyamatos inzulinrezisztenciát tud okozni!

Kata esetében a magas kortizol szint volt a kulcs, ami a tartós stressztől alakult ki és ez volt a „galiba” okozója amit a lehetőségeihez mérten megpróbált csökkenteni.
Nyilván a kisbabához, ha szükséges felkel éjszaka, hiszen még szopizik is, viszont a testünket érő stressz hatás a számunkra nem megfelelő étkezés is. Illetve a gondolati mintáinkon változtatva szinte bármilyen helyzetet tudunk kezelni stressz mentesen, pozitív gondolkodással. Persze, ebben is a gyakorlás teszi a mestert ez sem megy egyik napról a másikra.

Kata szénhidrát toleranciája az első alkalommal 40% volt, ami egy leterhelt hasnyálmirigyet jelentett, most viszont 60%-ra regenerálódott ami már teljesen ideális és tökéletesen mutatja, hogy egy inzulinrezisztencia nem pusztán a magas szénhidrát tartalmú étrendtől tud ki alakulni, hiszen nála nem ez volt a probléma, mert az étkezései most is minőségi szénhidrátban gazdagok, mert szénhidrát típusba tartozik. Rengeteget számított, hogy levettük a terhelés a mellékveséről és egy regeneráló protokollt is alkalmaztunk nála.

Ebből a történetből is kerül, hogy a fogyás a „fogyókúrák” bizony nem játék szerek. Kata hiába próbálkozott volna drasztikus diétákkal, ha a probléma gyökerét nem oldja meg, csak fokozódik a probléma. Minden 4-5 kg felett túlsúly mögött hormon egyensúlytalanság áll a háttérben amit az esetek többségében a helyes, genetikai kódnak megfelelő étrenddel helyre is lehet hozni!

 

Smeller Kitty
BodyWakes Egészségmentor
Funkcionális táplálkozási referens

Életmódváltás mesterfokon
előadás
ÉRDEKEL