Ashwagandha – Segítség krónikus stressz esetén

Ashwagandha – Segítség krónikus stressz esetén

Az ashwagandha étrendkiegészítőként egyre elterjedtebb, főleg a stressz és a mellékvese kifáradás összefüggéseiben ajánlják sokan.

De mi is ez tulajdonképpen és mire jó? Érdemes használnunk egyáltalán, vagy csak egy újabb csodabogyóról beszélünk?

Számunkra többnyire ismeretlen vagy még nagyon új, az ayurvédában és a kínai gyógyászatban viszont ez az egyik leggyakrabban használt gyógynövény. kétszikűek osztályába a burgonyavirágúak rendjébe és a burgonyafélék családjába tartozó faj.

Sokan indiai ginzengként vagy álombogyóként ismerik. Leginkább Indiában, Kelet-Afrikában és a Közel-Keleten elterjedt.

Adaptogén szerként ismert, melynek lényege, hogy növeli a pszichikai vagy fizikai stresszel szembeni ellenálló képességet. A minket érő külső és belső tényezők ugyanis folyamatosan változnak. Ezekhez a változáskhoz való alkalmazkodásunkat (adaptálódásunkat) segítik az álombogyóhoz hasonló adaptogén szerek.

Bizonyítottan csökkenti a szervezetünk kortizol (stresszhormon) szintjét, emeli ugyanakkor a szerotonin szintünket, ami az örömérzetért felelős. Emellett képes regenerálni az agyi idegsejteket, javítja a memóriát, a koncentráció készséget.

Továbbá daganatellenes hatással is bír, azáltal, hogy növeli a T-sejtek arányát és az ölősejtek számát, amik kiemelt szerepet töltenek be a fertőzések, gyulladások és a rákos sejtek elleni küzdelemben. 

Gyakran fiatalítószerként is emlegetik, mivel magas antioxidáns tartalmának hála lassíthatja az öregedést, továbbá növeli a hajban a melanin termelődést, ezáltal segít megelőzni és kezelni az őszülést.

És ha mindez még nem lenne elég növeli a szexuális vágyat és férfiaknál ösztönzi a sperma-termelést is.

Rendkívül széleskörű hatással rendelkezik.

Kifejezetten ajánlott azoknak, akik rendszeres fizikai vagy pszichikai stressznek vannak kitéve, idősebbeknek, gyengébb potenciával bíróknak.

Ismert mellékhatásai nincsenek, de mint a legtöbb adaptogént, így az ashwagandhát is érdemes néhány hónap után szünetelteni, mert fennáll a szervezet hozzászokásának veszélye.

Szeretettel:

Kiss Vivien

BodyWakes Egészségmentor
Funkcionális táplálkozási tanácsadó

Életmódváltás mesterfokon
online előadás
ÉRDEKEL

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.