Az utolsó 2-3 kiló sehogy sem akar „lemenni”?

Az utolsó 2-3 kiló sehogy sem akar „lemenni”?

Azért választottam ezt a témát, mert tudom, hogy sokakat érinthet az a probléma, amikor csak az utolsó pár kilótól nem tud megszabadulni az ember.

Sokszor megesik, hogy bizonyos diétákkal leadunk nagyobb súlyfelesleget, de a kezdeti sikerek után megáll a fogyás és rajtunk marad pár kiló, amitől sehogy sem tudunk megszabadulni. Ismerős ugye? J Most nem megyek abba bele, hogy az össze vissza választott és kipróbált divat-diétáknak milyen egyéb más nem kívánt „hatásai” is lehetnek, maradjunk a visszamaradt pár kiló felesleg témánál, úgy általánosságban.

Mint mindennek, annak is oka van, ha a fogyás x kiló mínusz után és edzés hatására sem csökken tovább. Nemtől, kortól, diétától függetlenül, ha csökkentjük a kalóriát egy diéta során és elkezdünk sportolni, beindul a fogyás. De mi az oka annak, ha megáll?

A legnyilvánvalóbb, hogy nem a számára megfelelő diétát választotta 😉 De nem ilyen egyszerű a dolog, hiszen ennek is vannak tudományos magyarázatai. A legtöbbször az az oka a bizonyos testtájakon maradt feleslegnek, hogy olyan élelmiszereket fogyaszt, melyek a domináns hormontermelő mirigyét stimulálják. Hogy mit jelent ez? Sokaknak tudom már ismerős a téma, de akik csak most kapcsolódnának Hozzánk azoknak leírom.

Mindenkinek van legalább egy olyan hormontermelő mirigy a szervezetében, amelyik érzékenyebben reagál és bizonyos élelmiszerek hatására hajlamos túlműködni. Ezeket az adott hormontermelő mirigyeket – adott élelmiszerek „stimulálják”, tehát attól függően, hogy kinek mi a domináns hormontermelő mirigye, az alapján kell bizonyos élelmiszereket kiiktatni az étrendjéből. Hiszen hiába diétázunk, ha pont olyan élelmiszerekkel tesszük azt, mellyel folyamatosan ingereljük a hormontermelő mirigyünket a hormontermelésre! Ez nem csak hormonális túlműködést,- és ezzel együtt betegségek kialakulását is elősegíti-, de bizony hízást is okoz.

Mellesleg attól függően, hogy ki milyen hormontípusba tartozik, annak megfelelően fog bizonyos testtájakra is hízni! Tehát az adott domináns hormontermelő mirigyünk az alkati sajátosságainkat is meghatározza. Egy pajzsmirigy hormontípusba tartozó ember például szinte csak hasra hízik, míg egy petefészek típusú hölgy csak fenékre és combra. Kvázi hiába a kalória csökkentés, a diéta, a fogyást bizonyos módon be fogja indítani, de az adott testtájairól az a „pár” kiló nem fog eltűnni. Ahhoz, hogy a makacs területekről is leadjuk a felesleges kilókat, ahhoz tudnunk kell, hogy melyik a domináns hormontermelő mirigy a szervezetünkben és mely ételekkel stimuláljuk túl azokat. Igaz ez arra is, amikor valaki nagyon sokat jár edzeni, pajzsmirigy típusú és a hasáról sehogy sem tud lefogyni….Nem tud, hiszen kávézik (vagy ahelyett zöldteát iszik mert azt hiszi az jobb), sok gyümölcsöt eszik, mindent mézzel édesít és köretnek csak fehér rizst eszik. Pontosan ezekkel az élelmiszerekkel fogja a pajzsmirigyét túlműködésre sarkallni, így a hasi hízást is elősegíteni. Milyen érdekes igaz? Közben pedig azt hiszi, hogy odafigyel magára és milyen tudatos. Szoktuk mondani, hogy nem az a baj, amit nem tudsz, hanem az, amit rosszul tudsz.

 

Ezért vagyunk mi, hogy utat mutassunk olyan tudással, hittel és módszerrel, amiben 100%-ig biztosak vagyunk és, amit egyedül az ember magától nem tudna végig járni. Szívügyünk a táplálkozás és az egészséges életmód, melyhez minél több embernek akarunk helyes iránymutatást nyújtani.

Életmódváltás mesterfokon
online előadás
ÉRDEKEL

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.