ÖSZTROGÉNDOMINANCIA – anti-ösztrogén diéta

ÖSZTROGÉNDOMINANCIA – anti-ösztrogén diéta

Mint azt már tudjátok ez a téma a szívügyem !

Amellett, hogy a saját bőrömön is tapasztalom, egyre több kliensnél igazolódik be a gyanú miszerint ösztrogéndominancia áll fenn.

Mielőtt kitérek az anti-ösztrogén diétára kicsit ismételjük át azok kedvéért, akik nem olvasták a korábbi ösztrogéndominanciához kapcsolódó posztjaimat!

Az ösztrogéndominancia az az állapot, amikor az ösztrogén túlsúlyba kerül a progeszteronhoz képest. Az ösztrogén túlsúlya azonban nem csak az ösztrogén emelkedett szinte mellett állhat fenn, hanem normál vagy alacsony szintje esetén is, ha a progeszteron elégtelen mennyiségben van jelen.

Tartósan alacsony progeszteronszint vagy progeszteronhiány esetén törvényszerű az ösztrogéndominancia kialakulása, mivel ilyenkor még a normál ösztrogénszint is relatív túlsúlyt jelent.

Az ösztrogéndominancia jóval gyakoribb jelenség, mint gondolnánk. Ma Magyarországon 10-ből 8-9 nőnél észlelhetők az ösztrogéntúlsúly, illetve progeszteronhiány egyértelmű vagy kevésbé nyilvánvaló jelei.

Lehet, hogy Te is ezzel állsz szemben csak nem tudsz róla?

Tünetei:

  • pre-menstruációs szindróma (menstruációt megelőző tünetegyüttes)
  • pattanások, szőrösödés, hajhullás
  • álmatlanság, alvászavarok –>kimerültség, erőtlenség, –> hangulatingadozások, ingerlékenység
  • memóriazavarok
  • migrénes fejfájás
  • vércukorszint ingadozás, fokozott édesség utáni vágy, szénhidrát éhség
  • emésztőrendszeri zavarok, puffadás
  • súlygyarapodás, csípőtáji elhízás
  • folyadék-visszatartás, “vizesedés”

 

Abban az esetben, ha valakinél fenn áll az ösztrogéndominancia, és labor leletből meg is bizonyosodtunk róla, különböző protokollokat alkalmazva tudunk segíteni a klienseiknek, hogy ezeket alkalmazva visszanyerje hormonszintjük a természetes egyensúlyt.

Mindez hosszú és türelmes munka eredménye, ugyanúgy ahogy az egyensúlyt sem 1-2 hónap alatt borítottuk fel a nem megfelelő életmóddal!

Mint azt már többször is kifejtettük, a jelentősebb ösztrogén tartalmú ételeket/ italokat mindenkinek ajánlott elkerülnie:

  • szója és a szójából készült ételek/ italok
  • lenmag
  • gránátalma
  • komló (sör)
    /Ami ráadásul, progeszteron termelődését gátló anyagot is tartalmaz, és az alkohol egyik hormontípusnak sem jó, amúgy sem./

 

Egy anti-ösztrogén diétában nem csak az ösztrogént tartalmazó források kerülése a fontos, hanem hogy nagy mennyiségben fogyasszunk olyan ételeket, amelyek segítik az ösztrogén lebontását a szervezetben.

Ezért ebben az esetben a táplálkozásban kiemelt szerepet kell kapnia:

  • a káposztaféléknek, azaz a keresztesvirágú zöldségeknek (fejes-, vörös-, kelkáposzta, karalábé, karfiol, brokkoli),
  • retek, hagymafélék.

 

Ezek csökkentik az ösztrogén lebontásakor keletkező erős ösztrogénhatású anyagcseretermékek mennyiségét.

Emellett a tanácsadásainkon adunk ajánlást természetes táplálékkiegészítőkre és gyógynövényekre, melyekkel támogatni lehet az új hormonegyensúly kialakulását!

Életmódváltás mesterfokon
online előadás
ÉRDEKEL

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.