Sokak életének megnehezítője: A MIGRÉN!

Sokak életének megnehezítője: A MIGRÉN!

Talán furcsán fog hangzani sokak számára, de az egyik olyan dolog az életemben, aminek nagyon sokat köszönhetek. Mert kiskorom óta kínzott engem és emiatt is nagyon nyitott voltam mindig különböző alternatív gyógymódokra. Mert persze tudtam, hogy a legegyszerűbb lenne, feltenni a kezem és azt mondani nem tudom miért velem történik ez és bevenni a fájdalomcsillapítókat.

Így aztán kutakodtam, mit lehet tenni azért, hogy ez a visszatérő görcsös fejfájás elmúljon. Kerestem az okait?!

A személyes tapasztalatom előtt pár tudományosan alátámasztott tényt szeretnék veletek megosztani.

Valaki egyszer azt mondta: “A migrénbe nem lehet bele halni, de valószínűleg akad, aki ezt sajnálja egy-egy roham gyötrelmei közepette!”

Vajon miért a okoz migrén akkora szenvedést, hogy még enyhe túlzással a halál is megváltásnak tűnhet. Sajnos erre még maguk az orvosok sem tudnak pontosan válaszolni. (Nekem legalábbis nem tudtak.)

Újabb vélekedések szerint az érintett személyeknél valamilyen kiváltó tényező reakcióba hoz egy bizonyos területet, az agy mélyén, ez pedig olyan vegyületek sokaságának termelődését indítja el, amelyek gyulladásba hozzák, az idegvégződéseket, tágítják a verőereket, és fájdalom impulzusokkal árasztják el az agyat. De mi lehet a “migrénaktivátor”? Szinte bármi, ebben sem vagyunk egyformák, mert az időjárás változásaitól és a stressztől kezdve az erős szagokon és az alváshiányon át az ÉLELMISZEREKIG és az ITALOKIG!

A migrén nőknél összefüggést mutat az ösztrogénszint ingadozásával (sokaknál egybeesik a menstruációval), ami kétségtelenül megmagyarázza miért szenved annyi nő ettől a problémától.

A statisztikák szerint az európai és az egyesült államokbeli férfi lakosság 6-8 százaléka és a nők 15-18 százaléka szenved krónikus migréntől. Ezek az emberek havonta legalább tizenöt napon van fejfájásuk, és ezek közül akár nyolc epizód is migrénes fejfájás (ami esetenként hányással, szédüléssel és rövid ideig látás hallás elvesztéssel is jár).

A migrént a hetedik helyre rangsorolják a világon a munkaképtelenséget előidéző betegségek között.

Ráadásul a gyakori heves fejfájás szinte teljesen ellehetetleníti a normális élet folytatását. A páciensek felfokozott stresszállapotban élnek, sokan közülük depressziósak. A fejfájások általában, de a migrén különösen hajlamosít különféle pszichiátriai kórképek kialakulására. Ezért rendkívül fontos a migrén hatékony gyógymódjának megkeresése illetve az ok okozati tényezők feltárása.

Jelenleg az orvoslásban a migrénre csak tüneti kezelések léteznek, az orvosok leginkább különféle fájdalomcsillapítókat vetnek be, súlyosabb esetekben akár ópiátokat (ezek az anyagok a központi idegrendszerre hatnak) is felírnak a betegeknek. A migrénkezelésben pont a gyógyszerek túlzott használata a legnagyobb probléma.

Érdemes tehát mindenképpen azonosítani és azután pedig kerülni, azokat a táplálékokat, amelyekről úgy tűnik, hogy kiválthatják a migrént, és többet fogyasztani azokból az ételekből, amelyek gátolják a kialakulását vagy enyhítik a migrént.

Melyek ezek?

Ez is mint olyan sok minden, egyénenként eltérő lehet. Hiszen más-más dolgokra vagyunk érzékenyek. Van, akinél ilyen a glutén, a tejcukor, tejfehérje, egyes húsok, tojás, fruktóz… stb. Ezeket mi a tanácsadásainkon be szoktuk mérni, és a test nagyon egyértelmű izomválasszal reagál az általunk feltett kérdésre, hogy az adott élelmiszer jó-e neki, vagy sem.

Szóval, hogy miért is vagyok annyira hálás a migrénnek? Mert kerestem kutakodtam, hittem, hogy létezik a gyógyszereken kívül valami megoldás. Voltam több dokinál is és a fájdalomcsillapítók mellé olyan gyógyszereket kaptam, amiknek nagyon durva mellékhatási lehettek volna. Ezt “kellett” volna szednem 18 évesen…de nem “kellett”, mert ugye semmit sem “kell” hiszen MINDIG VAN VÁLASZTÁSUNK! Én pedig azt választottam, hogy bármennyi időbe és energiába is kerül, kitapasztalom, hogy miként tudom legalább ritkítani ezeket a rohamokat és csökkenteni a fájdalmat. Persze voltak nagyon erős alkalmak amikor egyszerűen nem tudtam nem bevenni a fájdalomcsillapítót, mert alkalmazottként dolgoztam és bár dönthettem volna úgy, hogy nem megyek be, az még jobban fájt volna! Akkor még azt hittem. Aki nem élt át ilyen migrénes fejgörcsöt az nem tudja milyen, így sokszor az én környezetem is azt éreztette velem, hogy ezt én reagálom túl. Ilyenkor nagyon rossz volt, mert már sokszor el sem mertem mondani, hogy megint fáj a fejem, de rájöttek mert az ember nem tudja eljátszani, hogy önfeledt, ha éppen az is fáj neki, hogy hozzá szólnak.

Az első dolog, ami nekem rengeteget segített és azóta is hálás vagyok érte Domján Lászlónak azaz Agykontroll tanfolyam.

Mi is az Agykontroll?

Egy tudományosan megalapozott, egyszerű, praktikus, könnyen elsajátítható önfejlesztő módszer, ami lehetővé teszi, hogy ennél lényegesen nagyobb mértékben használjuk ki istenadta lehetőségeinket, így sikeresebben oldjunk meg mindenfajta problémát. Egyik fontos eszköze a relaxáció, avagy lazítás, ami egyúttal a bizonyítottan megbetegítő hatású stresszt is levezeti.

Több helyen olvastam és ajánlották is, hogy a migrénre kifejezetten jó lehet.

Akkoriban már azon a szinten voltam, hogy bárhova elmegyek és bárkinek hiszek, csak segítsen.

Elmentem egy alaptanfolyamra és tényleg rengeteget segített. Megtanultam a szavakkal másképpen bánni, az életem eseményeit és stresszhelyzeteket kontrollálni. Persze ehhez folytonos tudatosság igényeltetik. Amikor elmaradtak a meditációk vagy nem csináltam a “Gondolat nagytakarítás módszerét” egyből előjöttek a migrének. De legalább tudtam, hogyan tudom enyhíteni, elmulasztani.

Aztán volt egy pont, ami után már úgy érzetem, hogy rengeteget tettem az Agykontrollal ezért a dologért, de mégiscsak tuti van egy olyan diéta amit ha tartok akkor még csak elő sem jön.

Mert amikor ezelőtt pár évvel voltam orvosoknál, azt mondták “Ez olyan dolog, amivel meg kell tanulni együtt élni.”-majd a kezembe nyomott 3 receptet.

Kérdeztem: -“Nincs valami diéta vagy étellista, hogy miket ne egyek, amiktől kevésbé fordulhatnak elő a fejfájások? -Nincs.”

Nos, még jó, hogy nem nyugodtam bele.

Keresgéltem, nyitott szemmel és füllel jártam és nagyon megragadott mikor először hallottam a Bodywakes módszerről. Hogy az az elve, hogy nem vagyunk egyformák, hogy bizonyos élelmiszerek valakinek felviszik a vitalitását valakinek pedig le. Gondoltam, hogy nálam egy ilyen étel lesz a migrén hátterében, amit próbáltam magamtól kikísérletezni, de nem ment. Főleg mivel, hogy sok “szemetet” vittem be akkoriban, amiről azt hittem, hogy jót teszek vele a szervezetemnek, aztán később kiderült, hogy egyáltalán nem, a levét pedig azóta is iszom.

Így aztán elmentem egy táplálkozási tanácsadásra. Nagyon felturbózott a gondolat, hogy lesz egy olyan élelmiszerlistám ami CSAK AZ ENYÉM, amit nem sablonok alapján írtak, hanem az én genetikai kódomnak íródott. Éreztem, hogy ez csak jó lehet.

A tanácsadáson kiderült több érzékenységem és intoleranciám is van. (Tejfehérje és glutén érzékenység, illetve marha és sertéshús intolerancia.)

Mondanom sem kell, hogy ezek jócskán benne voltak a napi étrendembe. Én is átmentem azon, amin Ti, hogy de ha ezeket nem akkor mit? Mivel ezek is “csak” szokások” én pedig elszánt voltam változtattam rajtuk. Nálam a fő bűnös az a glutén volt, hiszen fehérje típusként eleve nehezebben bontja a szervezetem, a vitalitásomat meg a béka segge alá vitte le.

Egyből elhagytam persze. Az első bevásárlásaim 2-3 órásak voltak / bolt. Ki voltam akadva! Hogy kerül egy felvágottba és a virslibe glutén? Meg tej? Szója? Ja, hogy nincs egy normális glutén mentes kenyér, ami nincs tele minden mással ami káros?

De azt mondtam, velem nem szórakozik, akkor is kizárom az étrendemből.

Még most is azt mondom, hogy alig hiszem el, de a migrénjeim 80%-a elmúlt. Ez óriási dolog és öröm nekem.

Persze, azóta már tudom, hogy a glutén érzékenység egyik tünete a migrén, de mivel más tünetem nem volt erre nem gyanakodtam egyáltalán.

Mielőtt bárki jelezné, hogy de régen is ettek gabonaféléket és glutént. Igen, ez így van. Viszont a mai pékárukba HOZZÁADOTT glutén van, hogy minél vonzóbban nézzenek ki. Ez nem túl jó hír ám.

Ahogy írtam nem ő az egyetlen hunyó: a sertés és marhahústól 1-2 órán belül jön a garantált migrén. Szóval amikor kérdezik, hogy szoktam e néha “csaló” napot tartani? Nem igazán, mert ezek a dolgok nekem nem érik meg azt a fájdalmat és rosszullétet.

Hálás vagyok, hogy az élelmiszer listám által egy térképet kaptam a testemhez, és ezáltal úgy tudom összeválogatni az étrendem, hogy azzal maximálisan támogassam a testem.

Szóval amit ennek köszönhetek: hogy elmentem Agykontroll tanfolyamra és megtanultam több szuper technikát is amivel tudom kezelni a stresszt az életemben, és megtanultam lazítani.

Ez volt az oka annak, hogy már akkor utána jártam a hormonális fogamzásgátlók mellékhatásainak és már akkor tudatosan döntöttem úgy, hogy nem mérgezem magam vele.

Illetve addig kerestem amíg megtaláltam a BodyWakes-t ami nem csak élelmiszerlistát adott a táplálkozási útvesztőkben, hanem életutat is!

Természetesen mivel nem vagyunk egyformák, nálad lehet, hogy nem pont ezek a dolgok váltják ki ezt, de Te is könnyedén utána járhatsz egy táplálkozási tanácsadásunkon.

Életmódváltás mesterfokon
online előadás
ÉRDEKEL

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.