Hormonok és ételek összefüggései

Avagy melyik hormontípust mely ételek stimulálják.

Melyek azok az élelmiszerek, amelyek hosszútávú fogyasztása kifejezetten árt, súlyproblémához vezet, és felborítja a hormonális egyensúlyt, melyek szinte majdnem minden betegség kiváltó okai.

Na nézzük.

Ugye 4 fő domináns hormontermelő mirigy van, és mindenki besorolható egy bizonyos típusba.

De van, hogy akár két hormontípust is figyelembe kell venni egy adott embernél. Nálam is például.
Szóval van az agyalapi, a pajzsmirigy, a mellékvese, és egyes hölgyeknél a petefészek hormontípus.

Menjünk végig egyesével, hogy az egyes típusoknál mely élelmiszerek azok, amelyek fogyasztását érdemes kerülni.

 

AGYALAPI HORMONTÍPUS

  •  finomított fehér lisztes és fehér cukros ételek, és minden olyan étel, süti, pékáru ami ezekből készül
  • tejtermékek, minden állati eredetű tejtermék ( vaj, joghurt, tejföl, túró, sajt, a tej maga ugye, tejszín, és minden, amiben ezek benne vannak)
  • koffein, és minden, ami koffein tartalmú (kávé, fekete tea, zöld tea, energiaitalok, cola és társai)
  • alkohol

 

PAJZSMIRIGY HORMONTÍPUS

  •  finomított fehér lisztes és fehér cukros ételek, és minden olyan étel, süti, pékáru ami ezekből készül
  • gyümölcsök, gyümölcslevek (leginkább a bennük lévő fruktóz miatt)
  • koffein, és minden ami koffein tartalmú (kávé, fekete tea, zöld tea, energiaitalok, cola és társai)
  • méz, IGEN!!! Azért, mert általánosságban azt mondják, hogy a méz egészséges, az egy dolog, de NEM MINDENKINEK!!!
  • alkohol

 

MELLÉKVESE HORMONTÍPUS

  • vörös húsok és minden étel, ami ezekből készül (pl. sertés, marha, kacsa, liba és a vadhúsok, szarvas, őz, nyúl stb.)
  • belsőségek
  • alkohol

 

PETEFÉSZEK HORMONTÍPUS

  • nehéz, fűszeres, csípős ételek
  • vörös húsok (marha, bárány, vadhúsok stb)
  • belsőségek
  • zsíros tejtermékek
FONTOS: Mellékesen megjegyzem, hogy a finomított fehér cukrok, fehér lisztes dolgokat típustól függően senkinek nem ajánljuk alapból.

 

És akkor ugye ez még csak a hormontípus.
Persze ha már ezeket tudjuk, tehát tudjuk, hogy milyen hormontípusba tartozunk, és odafigyelünk, hogy ezeket az ételeket ne együk, már nagyon sokat teszünk egészségünk érdekében.

De mindezek mellett nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt sem, hogy milyen táplálkozási típusba tartozunk, és hogy az adott táplálkozási típus milyen hormontípussal párosul.

 

JEGYEZD MEG: Ugyanis van olyan eset, hogy ezek támogatják egymást, illetve vannak ellentmondásos párosítások.


Igen, ennyire összetett ez az egész, ennyire nem mindegy, hogyan is táplálkozunk.
És akkor még arról is regényt lehetne írni, hogy a különböző, már meglévő betegségek esetén milyen protokollokat kell betartani, természetesen ezt összhangba hozni, hogy milyen típusba tartozunk.

Nem lehet csak úgy egy internetről levett sablondiétát elkezdeni.
Vagyis el lehet, de ha az pont nem jó Neked, akkor annak bizony nagyon súlyos következményei lehetnek az egészségedre nézve.

Ezért azt javaslom, ha fontos Neked az egészséged, és egy hosszú, minőségi életet akarsz élni, akkor ne kísérletezz, hanem tudd meg, hogy te milyen típusba tartozol, és kezdj el úgy enni, ahogy Neked jó, amit a Te epigenetikai kódod megkíván!

 

BodyWakes alapító, egészségmentor, táplálkozási szakértő, okleveles funkcionális táplálkozási tanácsadó, fitness szakember, fitness modell világkupa győztes, a BodyWakes Életmód Akadémia alapító tagja